159628
Kirja:Matkailuliiketoimintaa teoriasta käytäntöön:2020: Matkailuliiketoimintaa teoriasta käytäntöön
Kansikuva
Lisätekijä: Konu, Henna, toimittaja, kirjoittaja
Lisätekijä: Pesonen, Juho, toimittaja, kirjoittaja
Lisätekijä: Reijonen, Helen, toimittaja, kirjoittaja
Lisätekijä: Alakoski, Leena, kirjoittaja
Julkaisuvuosi: 2020
Kieli: suomi
Aineistolaji: Kirja
Luokka: 40.7
Kategoria: Tietokirjallisuus
Kustantaja: Tampere : Vastapaino, 2020. : Tallinna : Tallinna Raamatutrükikoda OÜ
ISBN: 978-951-768-805-5 nidottu
Huomautus:
Artikkelien kirjoittajat: Leena Alakoski ja 12 muuta
Vertaisarvioitu
I Matkailuyritykset ja matkailuliiketoiminta -- II Matkailijat ja matkailuliiketoiminta -- III Matkailuliiketoiminnan toimintaympäristö
Matkailuyrittäjyyden erityispiirteet / Helen Reijonen -- Asiakkaan osallistaminen elämyksellisten matkailupalveluiden kehittämiseen / Henna Konu -- Asiakassuhde-elämyksiä matkailijoille digitaalisen matkailuliiketoiminnan kautta / Juho Pesonen -- Vastuullisuusviestinnällä kohti kestävämpää matkailua / Katja Pasanen -- Venäläiset matkailijat ja kulttuurin merkitys / Ekaterina Miettinen -- Harraste matkailun motiivina : esimerkkeinä tiede- ja metsästysmatkailu / Juulia Räikkönen & Jarno Suni -- Maaseutumatkailuaktiviteetit matkailijoiden elämänlaadun edistäjinä / Henna Konu & Juho Pesonen -- Yritysasiakkaan arvon muodostuminen luontomatkailupalveluista / Leena Alakoski -- Maaseutumatkailun edellytykset ja yhteistoiminta osana biotaloutta / Virpi Pakarinen, Irmeli Mustalahti & Henna Konu -- Resurssista kilpailueduksi : järvi kokemusympäristönä / Anja Tuohino & Juho Pesonen -- Liiketoimintaverkostot ja niiden hallinta kulttuurimatkailussa / Arja Lemmetyinen -- Kansallisen matkailubrändin rakentuminen / Saila Saraniemi
Julkaistu myös verkkoaineistona
Lisätietoja: 335 sivua : kuvitettu ; 21 cm ; nide
Anna pisteytys Anna pisteytys Anna pisteytys Anna pisteytys Anna pisteytys Anna pisteytys Anna pisteytys Anna pisteytys Anna pisteytys Anna pisteytys
Hyllyssä: 1
Lainattu yhteensä: 0
Lainattu tänä vuonna: 0
Varauksia: 0
Kuvaus:
I Matkailuyritykset ja matkailuliiketoiminta -- II Matkailijat ja matkailuliiketoiminta -- III Matkailuliiketoiminnan toimintaympäristö.
Matkailuyrittäjyyden erityispiirteet / Helen Reijonen -- Asiakkaan osallistaminen elämyksellisten matkailupalveluiden kehittämiseen / Henna Konu -- Asiakassuhde-elämyksiä matkailijoille digitaalisen matkailuliiketoiminnan kautta / Juho Pesonen -- Vastuullisuusviestinnällä kohti kestävämpää matkailua / Katja Pasanen -- Venäläiset matkailijat ja kulttuurin merkitys / Ekaterina Miettinen -- Harraste matkailun motiivina : esimerkkeinä tiede- ja metsästysmatkailu / Juulia Räikkönen & Jarno Suni -- Maaseutumatkailuaktiviteetit matkailijoiden elämänlaadun edistäjinä / Henna Konu & Juho Pesonen -- Yritysasiakkaan arvon muodostuminen luontomatkailupalveluista / Leena Alakoski -- Maaseutumatkailun edellytykset ja yhteistoiminta osana biotaloutta / Virpi Pakarinen, Irmeli Mustalahti & Henna Konu -- Resurssista kilpailueduksi : järvi kokemusympäristönä / Anja Tuohino & Juho Pesonen -- Liiketoimintaverkostot ja niiden hallinta kulttuurimatkailussa / Arja Lemmetyinen -- Kansallisen matkailubrändin rakentuminen / Saila Saraniemi.
Miten matkailusta voidaan kehittää monipuolista ja vastuullista liiketoimintaa? Tämä ainutlaatuinen teos kertoo, millaista ymmärtämistä ja osaamista tarvitaan matkailuliiketoiminnassa ja sen keskeisissä kysymyksissä. Matkailussa tasapainotellaan yhä enemmän hyödynnettävien resurssien ja matkailun aiheuttamien ekologisten, yhteiskunnallisten ja kulttuuristen ongelmien sekä yritysten, yhteiskunnan, yhteisöjen ja matkailijoiden saaman ja kokeman arvon välillä. Matkailuliiketoiminnan merkitys Suomessa on kasvanut nopeasti. Muutokset kuluttajakäyttäytymisessä, digitalisaatiossa, kestävässä matkailussa ja ympäröivässä yhteiskunnassa vaativat alalla uusia taitoja, tietoa ja ymmärrystä. Kirja kokoaa yhteen suomalaisen matkailuliiketoiminnan tutkimuksen ja kehittämisen asiantuntijat ja tarjoaa monipuolisesti erilaisia näkökulmia matkailuliiketoiminnan kehittämiseen ja tutkimukseen Suomessa. Kirjassa lähestytään suomalaista matkailuliiketoimintaa monista näkökulmista ottaen huomioon matkailijat, matkailuyritykset, matkakohteet ja toimintaympäristön.

Saatavuus

Loading...
Loading...

Sisältö/kappaleet

Tagit